RSS
Καλωσήλθατε στην ηλεκτρονική εφημερίδα του 26ου και 29ου Δ.Σ. Αχαρνών

Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

Το σχολείο του μέλλοντος! Το μέλλον είναι εδώ...

Στα πλαίσια των δράσεών μας στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Πρωτοπόρων Σχολείων της Microsoft, τα σχολεία μας συνεργάζονται και αλληλεπιδρούν με τα Δημοτικά Σχολεία του Κολλεγίου Ψυχικού.
Οι μαθητές της Δ' τάξης φαντάστηκαν το δικό τους σχολείο του μέλλοντος σε συνεργασία με τους μαθητές του Δημοτικού του Κολεγίου Ψυχικού. Η πρώτη επικοινωνία έγινε μέσω e-mail. Αρχικά, τα παιδιά από κοινού, γνώρισαν σχολεία στη Σουηδία και στην Αγγλία και αντάλλαξαν διαδικτυακά τα σχόλιά τους. Στη συνέχεια έγραψαν πώς φαντάζονται οι ίδιοι το σχολείου του μέλλοντος και η δράση ξεκίνησε!
Το κτίριο λοιπόν το φαντάζονται σε σχήμα αστεράκι, με πολλά γήπεδα και το κυλικείο διαστημόπλοιο! Πώς λέτε να φαντάζονται τους δασκάλους; Αντί για μολύβι και χαρτί, τι θα χρησιμοποιούν οι μαθητές; Πάμε να το ανακαλύψουμε στο βίντεο που ακολουθεί;

Οι μαθητές έγραψαν στίχους, τραγούδησαν με κέφι και ηχογράφησαν το τραγούδι για το σχολείο του μέλλοντος. Δημιούργησαν με μεράκι μια μακέτα, που μεταφέρθηκε στο Κολλέγιο Ψυχικού και παρουσιάστηκε στη θεατρική παράσταση των μαθητών του Κολλεγίου.

Οι μαθητές του Κολλεγίου από τη μεριά τους, δημιούργησαν τα δικά τους βίντεο για το μολύβι του μέλλοντος, για τους μελλοντικούς δασκάλους, για το διάλειμμα και πώς θα γίνεται το μάθημα της μουσικής! Ευχαριστούμε τα παιδιά του Κολλεγίου Ψυχικού και το δάσκαλό τους Παναγιώτη Δέδε, για τη συνεργασία!Αυτή ήταν μόνο η αρχή...
      
      Ευχαριστούμε πολύ το δάσκαλο των εικαστικών,  Αγγελόπουλο Γιώργο , τη δασκάλα της Μουσικής, Τσακμακίδου Ναταλία και την  κ. Στοΐδου  Σοφία!

Η μακέτα μας στο Κολλέγιο


Παρουσίαση των εργασιών των μαθητών
 στη θεατρική παράσταση για το σχολείο του μέλλοντος
 στο Κολλέγιο Ψυχικού

Τετάρτη 24 Απριλίου 2013

Τι είναι διασκευή;

Τι είναι διασκευή ενός τραγουδιού; Μαθαίνουμε μέσα από ένα τραγούδι με θέμα το περιβάλλον...
Εκεί που φύτρωνε φλισκούνι κι άγρια μέντα
κι έβγαζε η γη το πρώτο της κυκλάμινο
τώρα οι χωριάτες παζαρεύουν τα τσιμέντα,
και τα πουλιά πέφτουν νεκρά στην υψικάμινο...

Κοιμήσου Περσεφόνη στην αγκαλιά της γης
στου κόσμου το μπαλκόνι ποτέ μην ξαναβγείς..
και ποιός δεν το τραγούδησε αυτό το τραγούδι. Ενδεικτικά εμείς ακούσαμε

μια πιο εναλλακτική διασκευή από το Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και
μια πιο ροκ από τα Υπόγεια Ρεύματα.
Εσείς ποιάν προτιμάτε;
1. Ποιός έγραψε τη μουσική για αυτό το τραγούδι; Η απάντηση βρίσκεται στο όνομα της Αίθουσας  Μουσικής του σχολείου μας.
2. Ποιός έγραψε τους στίχους; Η απάντηση βρίσκεται στο όνομα της αίθουσας της Ά τάξης.
Ένα μίνι κυνήγι-θυσαυρού έδωσε τις απαντήσεις στους μαθητές:
1. Μάνος Χατζιδάκις &
2. Νίκος Γκάτσος

...και θυμηθείτε: "Το περιβάλλον δεν το κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας...
αλλά το δανειστήκαμε από τους απογόνους μας!"

Τρίτη 23 Απριλίου 2013

Επίσκεψη στο αγρόκτημα

Από την επίσκεψή μας στο κοντινό αγρόκτημα. Μια εικόνα χίλιες λέξεις!



Τα ζώα του αγροκτήματος:

 
Κότες, κοκόρια και χήνες.
  
 
Κουνελάκια και τα μόλις μιας μέρας μωρά τους!

 
Κατσίκες και πρόβατα!

Η ξενάγησή μας στο αγρόκτημα ξεκίνησε από την έκταση με τις φυστικιές Αιγίνης. Μάθαμε ότι υπάρχουν θηλυκές και αρσενικές φυστικιές. Από τις θηλυκές παίρνουμε τον καρπό και οι αρσενικές που φυτεύονται ανάμεσα στις θηλυκές έχουν τα άνθη και με την βοήθεια των μελισσών γίνεται η επικονίαση και έτσι δένει ο καρπός πάνω στα θηλυκά δέντρα. 

 
Αρσενική φυστικιά και τα άνθη της

Τελάρο με κηρήθρα και μέλι 

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το σημείο που είναι τα μαντριά με τα ζώα. Μάθαμε για την φροντίδα τους και είδαμε τη διαδικασία του αρμέγματος.

Ο έμπειρος κτηνοτρόφος μας εξήγησε ότι τα ζώα δεν πονούν κατά το άρμεγμα όταν το κάνει κάποιος που γνωρίζει τη σωστή τεχνική.
Φρέσκο γαλατάκι!

Με τα μικρά αρνάκια!


Μάθαμε πως να ξεχωρίζουμε το χαμομήλι από τις μικρές μαργαρίτες, για τις θεραπευτικές ιδιότητες του και ποιος είναι ο σωστός τρόπος να συλλέγεις τα άνθη του για να τα αποξηράνεις. 

Στη συνέχεια κολατσίσαμε, γιατί η φύση μας άνοιξε την όρεξη και οι ιδιοκτήτες του κτήματος μας επέτρεψαν να παίξουμε με μπάλες περιμένοντας να δούμε τη διαδικασία παραγωγής τυριού.

Παίζοντας βόλεϋ με φιλέ τα ποτιστικά!

Οι φυστικιές γίνανε τέρματα ποδοσφαίρου


Φτιάχνοντας τυρί από το γάλα που πήραμε από το άρμεγμα

 
Το θερμόμετρο για να ελέγχουμε τη θερμοκρασία του γάλακτος και χυμό λεμονιού για να "κόψει" το γάλα και να γίνει τυρί! 


Έτοιμο το τυρί μας!

Και βέβαια τιμήσαμε το τυράκι που μας προσέφεραν!

Φύγαμε από το αγρόκτημα γεμάτοι χρώματα, αρώματα, ήχους, γεύσεις και μυρωδιές της φύσης. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που πλημμύρισε τις αισθήσεις μας και άνοιξε τους ορίζοντές μας στη μάθηση!


Ένας παράξενος βυθός!

Τα "Ανακυκλωτήρια" του Γ'1 δημιούργησαν έναν παράξενο βυθό από ανακυκλωμένα υλικά που βρήκαν στη "Γωνιά της Ανακύκλωσης" του σχολείου μας. Με αυτή τους τη δράση στέλνουν το δικό τους μήνυμα και μας θυμίζουν ότι είναι καθήκον όλων μας να προστατεύουμε το περιβάλλον ανακυκλώνοντας και πετώντας τα σκουπίδια στους κάδους των απορριμάτων!
Περισσότερες λεπτομέρειες για αυτή τους την κατασκευή  δείτε στις "ΑνακυκλωΣυμμαχίες"



Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Ζώντας για λίγο στο σκοτάδι - μέρος Β'

Tην "Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία" ξεκινήσαμε τη δραστηριότητα "Ζώντας για λίγο στο σκοτάδι" , που εντάσσεται στις δράσεις "Άσκηση και διατροφή, σύμμαχοι στη ζωή" και "Εγώ, εμείς, οι άλλοι τόσο διαφορετικοί και τόσο ίδιοι".
Συνεχίζοντας τη δράση μας, πήγαμε στον πεζόδρομο απέναντι από το σχολείο που υπάρχει "οδηγός όδευσης τυφλών", με σκοπό οι μαθητές να κινηθούν με μπαστούνια (χρησιμοποιήσαμε τις ράβδους της Φυσικής Αγωγής) πάνω στους οδηγούς και να αισθανθούν σε πραγματικές συνθήκες όπως αισθάνονται οι συνάνθρωποί μας με προβλήματα όρασης. 
Αρχικά οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον οδηγό όδευσης τυφλών και πως να διακρίνουν τι σημαίνει η κάθε ανάγλυφη πλάκα στο έδαφος. 


Χωρίστηκαν σε ζευγάρια και ένας έκλεισε τα μάτια του άλλου με ύφασμα ώστε να μην βλέπει και στη συνέχεια ακολούθησε το ζευγάρι του στη διάρκεια της πορείας του, για να τον βοηθήσει σε περίπτωση που θα έβγαινε από τον οδηγό. Με τα μπαστούνια τους κινήθηκαν επάνω στους οδηγούς αργά και προσεκτικά. Δεν ήταν τόσο εύκολο όσο φανταζόντουσαν αρχικά και πολλές φορές σταματούσαν για να ελέγξουν ότι είναι ακόμα πάνω στον οδηγό όδευσης.


  

Στις διασταυρώσεις με πλάκες "κινδύνου" σταματούσαν ελέγχοντας τις διπλανές πλάκες για να σιγουρευτούν για την πορεία που θα ακολουθήσουν. 





Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τα παιδιά, που τα προβλημάτισε και τα ευαισθητοποίησε φέρνοντάς τα έστω και για λίγο στη θέση των ανθρώπων με προβλήματα όρασης, που κινούνται καθημερινά στην πόλη μας.
Επίσης αναφερθήκαμε στο γεγονός πολλοί ασυνείδητοι οδηγοί παρκάρουν πάνω στους "οδηγούς όδευσης τυφλών" καθώς και στις ράμπες για άτομα με αναπηρία, δυσκολεύοντας έτσι την μετακίνηση τους, χωρίς να σέβονται τις ανάγκες τους ...

  

Επιστρέψαμε στο σχολείο μας και αφού συζητήσαμε για την εμπειρία τους κλείσαμε τη δραστηριότητά μας ανακοινώνοντας το επόμενο βήμα της δράσης, που θα είναι το άθλημα Goalball, που είναι ειδικά σχεδιασμένο για άτομα με προβλήματα όρασης. Μέχρι τότε, πάρτε κι εσείς μια γεύση  από το βίντεο που ακολουθεί.

Goalball - Γκόλμπολ



"Η οικογένεια Χαρτορολού!" - Κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά


Μια φορά κι έναν καιρό
στ' Ολυμπιακό Χωριό
μια φαμίλια ξεπηδά
από χάρτινα ρολά!

Πήραν σχήμα και μορφή
από άχρηστο χαρτί, 
χρώματα και ζωγραφιές
από παιδικές ψυχές.

Κι έγινε η ξακουστή 
και σε όλους μας γνωστή
η φαμελιά Χαρτορολού
του Ολυμπιακού Χωριού!





Στο πλαίσιο της δράσης "Ανακυκλώνω το παρελθόν, δημιουργώ το παρόν, μεταμορφώνω το μέλλον!", οι μαθητές του ολοήμερου ζωντάνεψαν φιγούρες χρησιμοποιώντας ρολά από χαρτί υγείας και κουζίνας. Με μπογιές, φαντασία και μπόλικη όρεξη τα χάρτινα ρολά μεταμορφώθηκαν σε φιγούρες που οι μαθητές βάφτισαν  οικογένεια Χαρτορολού! 









 
Copyright 2011