RSS
Καλωσήλθατε στην ηλεκτρονική εφημερίδα του 26ου και 29ου Δ.Σ. Αχαρνών

Παρασκευή, 31 Μαΐου 2013

ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ

Στα πλαίσια της δράσης "Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων", ασχοληθήκαμε με τους μαθητές της Β΄τάξης με την Αυτοεκτίμηση. Η Αυτοεκτίμηση είναι ένα από τα σημαντικότερα θετικά συναισθήματα που ενδυναμώνει τα άτομα πολύπλευρα, ενισχύει τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα και προάγει ικανοποιητικές ανθρώπινες σχέσεις. Τα παιδιά που αγαπούν τον εαυτό τους και πιστεύουν σ' αυτόν, αποκτούν ταυτότητα και θέτουν ξεκάθαρους στόχους επιδιώκοντας με τα κατάλληλα μέσα να τους πετύχουν. Χειρίζονται καλύτερα τις απαιτήσεις της ζωής και νιώθουν ικανά να κατακτήσουν την ευτυχία.

Οι δραστηριότητές μας (με τη σειρά που υλοποιήθηκαν)
  • Η πρώτη δραστηριότητα αποτέλεσε κυρίως έναυσμα για συζήτηση και προβληματισμό. Τρυπήσαμε ένα πλαστικό μπουκάλι με νερό. Δεν το πετάξαμε, αντιθέτως ανακαλύψαμε πολλές και διαφορετικές χρήσεις του. Μπήκαμε στη θέση του μπουκαλιού και σκεφτήκαμε πράγματα που κάνουμε καλά και πράγματα που δεν τα καταφέρνουμε αλλά μπορούμε να βελτιωθούμε και να ξαναπροσπαθήσουμε.



  • Η ανάγνωση του κινέζικου μύθου "Το ραγισμένο δοχείο" μας οδήγησε στη διαπίστωση πως κανείς δεν είναι τέλειος, όλοι έχουμε δυνατότητες αλλά και αδυναμίες. Τις τελευταίες όμως μπορούμε να τις εκμεταλλευτούμε κατάλληλα κι έτσι να νιώσουμε ικανοποίηση κι ευτυχία. (Δημιουργήσαμε βίντεο με τις ζωγραφιές των παιδιών εμπνευσμένες από το μύθο - παλαιότερη ανάρτηση).  
    Ας θυμηθούμε τις ζωγραφιές των παιδιών (σε PowerPoint):

  • Τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν το περίγραμμα της παλάμης τους. Σε κάθε δάχτυλο έγραψαν ένα προτέρημά τους.





  •  Κάθε παιδί έγραψε το όνομά του σ' ένα αστέρι κι όλα μαζί μπήκαν σ΄ένα πουγκί. Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο μεταφέρουν το πουγκί από χέρι σε χέρι.  

     Όταν η μουσική σταματά, το παιδί που κρατά εκείνη τη στιγμή το πουγκί     
     βγάζει από μέσα ένα αστέρι.



Ανακοινώνει το όνομα που κατά τύχη επέλεξε κι έπειτα λέει και γράφει στο πίσω μέρος του αστεριού, τι του αρέσει πιο πολύ στο συγκεκριμένο συμμαθητή  ή τη συμμαθήτριά του. 



  • Τα παιδιά σε ζευγαράκια στάθηκαν το ένα απέναντι από τ' άλλο κατά μήκος ενός χρωματιστού διαδρόμου. Κάθε παιδί γίνεται καθρέφτης που αντανακλά την κίνηση και την έκφραση του άλλου. Κάθε παιδί γίνεται "ίδιο" με το ζευγαράκι του.



Στη συνέχεια, ένας - ένας προχωρά μέσα στο διάδρομο και γίνεται για λίγο "βασιλιάς". Ανεβαίνει στο θρόνο του, φοράει το μανδύα του και μοιράζεται με όλους τη μοναδικότητά του.




                    "Τα καταφέρνω καλά με ... τους υπολογιστές."
                             "Δεν είμαι καλός ... στο τρέξιμο."
                  "Θα ήθελα να μάθω να ... δένω τα κορδόνια μου." 




  • Κάθε παιδί ξεχωριστά κοιτάζει μέσα σ' ένα κουτί που είναι τοποθετημένος ένας καθρέφτης. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας χάρτινο πιάτο, χαρτί γκοφρέ, μαρκαδόρους και νήματα, καλείται να δημιουργήσει τον μοναδικό άνθρωπο που είδε μέσα στο κουτί, τον εαυτό του. 




    Κάτω από το χάρτινο πρόσωπο των παιδιών κρεμάσαμε τρία νήματα σε  
    διαφορετικό ύψος. Εκεί συρράψαμε την παλάμη και το αστέρι που φτιάξαμε 
    σε προηγούμενες δραστηριότητες. Στη μέση κρεμάσαμε το αγαπημένο τους 
    παιχνίδι, ζώο ή αντικείμενο που τα παιδιά κατασκεύασαν με πηλό.







  • "Όποιος έχει αυτοεκτίμηση, έχει..... ". Το ανακαλύπτουμε συμπληρώνοντας την ακροστιχίδα της ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ.

  • Τέλος τα παιδιά κατασκεύασαν το δέντρο με τις επιθυμίες. Χρειάστηκαν ψαλίδι, atlacol και επιλεγμένα περιοδικά. Έκοψαν και κόλλησαν σε χαρτόνι, μικρά κομμάτια από τις σελίδες των περιοδικών. Διάλεξαν καφέ αποχρώσεις για τον κορμό του δέντρου και πράσινες αποχρώσεις για τη φυλλωσιά του. 


Έπειτα έκοψαν και συμπλήρωσαν στο δέντρο κόκκινα μήλα πάνω στα οποία    έγραψαν τις επιθυμίες τους. 

                          "Τι θα ήθελα από τους γονείς μου;"
                  "Τι θα ήθελα να μου λένε και τι να μη μου λένε;"
              "Τι θα ήθελα να κάνουν για μένα και τι να μην κάνουν;"



                    Το δέντρο με τις επιθυμίες των παιδιών είναι έτοιμο.


............................................................................................................
Ευχαριστούμε πολύ τη δασκάλα της τάξης Μίνα Καλαμπόγια, το δάσκαλο Εικαστικών Γιώργο Αγγελόπουλο και τις συναδέλφους Μαργαρίτα Καραγιάννη, Χαρά Πρίφτη και Χαρά Τζόκα, που με την πολύτιμη βοήθειά τους και την άριστη συνεργασία μας υλοποιήθηκαν οι παραπάνω δραστηριότητες.
............................................................................................................

ΠΗΓΕΣ   

- Ο κήπος των συναισθημάτων - Νίκη Κάντζου, Ρένα Δαμηλάκη, 
                                            Ζέτα Λαμπρινέα, Γρηγόρης Κανελλόπουλος
        
- Διαθεματικές δραστηριότητες για τα συναισθήματα - Ευαγγελία Μπούρλιου



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες και θα δημοσιευτεί αφού εγκριθεί από τους διαχειριστές του ιστολογίου. Η επιφύλαξη αυτή κρίνεται απαραίτητη μιας και το παρόν ιστολόγιο διαβάζεται και από μαθητές δημοτικού.

 
Copyright 2011