RSS
Καλωσήλθατε στην ηλεκτρονική εφημερίδα του 26ου και 29ου Δ.Σ. Αχαρνών

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

"ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΟΥΝ"

Αυτός είναι ο τίτλος ενός σχεδίου εργασίας για τη συναισθηματική αγωγή που βρήκα σε μια ιστοσελίδα εκπαιδευτικού περιεχομένου της Κύπρου.Έχει μεγάλο ενδιαφέρον αφού  βοηθά πολύ στις σχέσεις των μαθητών και στη δημιουργία ενός ευχάριστου κλίματος στην τάξη.Την περασμένη εβδομάδα παίξαμε στην τάξη το παιχνίδι του αλτρουισμού.Οι μαθητές το διασκέδασαν και ζήτησαν την επανάληψη του.Το συστήνουμε και σε εσάς και σας ευχόμαστε καλή διασκέδαση! 

Εισαγωγή – Τρίτη συνάντηση – Το παιχνίδι του αλτρουισμού

Στόχοι:
ü      Να  δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να εκδηλώσουν ελεύθερα και έμπρακτα τον αλτρουισμό τους.

Διαδικασία:
ü      Δημιουργείται στα παιδιά το ενδιαφέρον να παίξουν το «παιχνίδι του αλτρουισμού». Δίνονται οι σχετικές οδηγίες. Για κάθε παιδί κληρώνεται το όνομα ενός συμμαθητή του ή μιας συμμαθήτριάς του. Κάθε παιδί κρατά μυστικό το όνομα, που του κληρώθηκε. Το παιχνίδι διαρκεί μιαν εβδομάδα, κατά την οποία κάθε παιδί προσπαθεί να εκφραστεί αλτρουιστικά απέναντι στο παιδί, που του κληρώθηκε. Τα παιδιά παροτρύνονται να βρουν ποικίλους τρόπους να εκδηλωθούν (να μοιραστούν, να βοηθήσουν, να συνεργαστούν κ.λ.π.).

ü      Τα παιδιά κρατούν ημερολόγιο για τις μέρες, που διαρκεί το παιχνίδι. Γράφουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους μεταξύ άλλων για τα εξής: πώς μπορούν να εκδηλώσουν τον αλτρουισμό τους, πώς τον εκδηλώνουν, τι αντιμετώπιση έχουν, ποιες αλτρουιστικές συμπεριφορές δέχονται από άλλα παιδιά, ποιες συμπεριφορές θα ήθελαν να δεχτούν, πώς τους κάνει να νιώθουν η συμπεριφορά, που τα ίδια εκδηλώνουν και η συμπεριφορά, που τα ίδια δέχονται.

ü      Στο τέλος της εβδομάδας του παιχνιδιού γίνεται η αποκάλυψη των ονομάτων, που κληρώθηκαν και συζητείται η όλη εμπειρία του παιχνιδιού. Ενδεικτικές ερωτήσεις, που μπορούν να ωθήσουν τα παιδιά προς συζήτηση, είναι οι πιο κάτω:
-         Είχατε καταλάβει ποιο παιδί εκδηλωνόταν με αλτρουιστικό τρόπο απέναντί σας. Πώς;
-         Θα θέλατε να παρουσιάσετε στην ολομέλεια των παιδιών της τάξης κάτι από το ημερολόγιο, που κρατήσατε;
-         Ποια συναισθήματα βιώσατε αυτές τις μέρες, που παίζατε το παιχνίδι του αλτρουισμού; Γιατί νομίζετε;
-         Τι άλλο θα μπορούσατε να κάνετε αυτήν τη βδομάδα;
-         Μπορείτε να συνεχίσετε στην καθημερινή σας δραστηριότητα να εκφράζετε τον αλτρουισμό σας με κάθε ευκαιρία και προς κάθε κατεύθυνση (συμμαθητές, γονείς, δάσκαλοι κ.λ.π.);   

Υλικό:
ü      Φύλλο εργασίας

ü      Καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών της τάξης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ – Τρίτη συνάντηση
                                        
Το παιχνίδι του αλτρουισμού
Πιο κάτω μπορείς να κρατήσεις ημερολόγιο για όσες μέρες διαρκεί το παιχνίδι του αλτρουισμού. Μπορείς να γράφεις για τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου, για τρόπους με τους οποίους μπορείς να εκδηλώσεις τον αλτρουισμό σου, για τρόπους με τους οποίους τελικά τον εκδηλώνεις, για την αντιμετώπιση που έχεις, για την αλτρουιστική συμπεριφορά, που εκδηλώνουν άλλα παιδιά για σένα, για το πώς θα ήθελες να εκδηλώνονται και για ό,τι άλλο θέλεις.
Πρώτη μέρα
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________
Δεύτερη μέρα
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Τρίτη μέρα
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Τέταρτη μέρα
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Πέμπτη μέρα
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Θα ήθελα να σημειώσω...
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
 
 





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας με ελληνικούς χαρακτήρες και θα δημοσιευτεί αφού εγκριθεί από τους διαχειριστές του ιστολογίου. Η επιφύλαξη αυτή κρίνεται απαραίτητη μιας και το παρόν ιστολόγιο διαβάζεται και από μαθητές δημοτικού.

 
Copyright 2011